Vestiging Hoorn is dit jaar koploper in verkoop MICHELIN banden
Afgelopen jaar zijn er door Gomes in totaal ruim 10.000 banden verkocht en gemonteerd. Per vestiging is gekeken wie daarvan het hoogste percentage MICHELIN verkocht heeft ten opzichte van de totale verkoop. Met 55% heeft Hoorn het hoogste aantal banden van dit Franse premiummerk verkocht. Daarom zetten vestigingsmanager Mark van der Lee en CSP-manager personen- en bedrijfswagens Hans Brinkman het team in het zonnetje met een waardecheque t.w.v. € 1000,- én de Bibendumbokaal.
De huidige generatie MICHELIN banden is in nauwe samenwerking met Mercedes-Benz ontwikkeld. “Afrolgeluid en -weerstand wordt steeds belangrijker bij elektrische voertuigen. De auto’s zijn stil en de consument vraagt dat ook van de banden”, zegt Hans Brinkman. “De MICHELIN Primacy 4+ is de enige band uit de bandentest die goed scoort op zowel rijeigenschappen en veiligheid als op het blok milieu-eigenschappen. Ten opzichte van de concurrentie is deze band zuiniger, iets stiller en er komen - nog - minder slijtagedeeltjes vrij. Gomesbreed is MICHELIN voor wat betreft personen- en bedrijfswagens daarom eerste keus.”
Hoog kennisniveau
Mark van der Lee verklaart de verhoogde verkoopaantallen van MICHELIN banden mede door het hoge kennisniveau binnen zijn verkoopteam: “MICHELIN lééft echt onder de collega's. Zij krijgen veel informatie van de leveranciers en hebben op het testcircuit van Lelystad zelf mogen ervaren dat de kwaliteit van de banden hoger is dan van de concurrentie. Ook al zit er nieuw 7 mm profiel op en na slijtage 2 mm, dat maakt voor de veiligheid en de remweg niet uit.”
Rubbercompound
“MICHELIN zegt dat banden het belangrijkste contact tussen hemel en aarde zijn”, gaat Mark verder. “Zeker bij onze highperformancevoertuigen geven de banden maximale grip. Uiteraard zijn de banden er ook op berekend dat elektrische voertuigen hun prestaties behouden. Voor het juiste bochtenwerk is de rubbercompound bijvoorbeeld van de buitenkant anders dan die van het middengebied en de binnenzijde. Zo blijft de band uiteindelijk over het gehele slijtagegebied zijn werk doen.”Veiligheid en comfort
“Het is een bekend gegeven dat onze klanten belang hechten aan veiligheid en comfort”, vult Hans aan. “Ook als er een ander merk band op het voertuig zit, is het de kunst de klant te overtuigen van de voordelen van het merk MICHELIN. Ook al gaat het om slechts twee voorbanden. Als er bijvoorbeeld binnen onze nieuwe vestiging Alkmaar-Zuid banden vervangen moet worden bij een Mercedes-Benz Certified, dan monteren wij MICHELIN om ons marktaandeel te vergroten. Het is duidelijk dat Hoorn achter MICHELIN staat. Met de Bibendumbokaal - het MICHELIN- poppetje - willen we andere vestigingen stimuleren dit ook te doen.”