UC Logistics & Forwarding klopt opnieuw aan bij GomesTrucks voor veertien Mercedes-Benz Actros trucks
Aalsmeer – Voor de derde keer in tweeënhalf jaar tijd werden de handtekeningen van Martin Kuiper jr. en Flip Janssen onder een grote order Actros trucks gezet. De directieleden van respectievelijk UC Logistics & Forwarding en GomesTrucks onderschrijven daarmee de hechte relatie tussen beide partijen. Zeker de GomesTrucks werkplaats speelt dagelijks een rol in het in topconditie houden van de vloot.
Standaard configuraties
De order bestaat uit negen Mercedes-Benz Actros 1842 LLS lowliners met GigaSpace-cabine en vijf Mercedes-Benz Actros 1842 LLS lowliners met BigSpace-cabine. Deze Mercedes-Benz trekkers worden komend jaar door GomesTrucks gefaseerd uitgeleverd. UC Logistics & Forwarding is gespecialiseerd in geconditioneerde transporten, luchtvrachten en hoogwaardig vervoer waarmee het voldoet aan de strenge TAPA Requirements. De dagelijkse leiding van het familiebedrijf uit Amsterdam ligt in handen van Martin Kuiper jr. en inmiddels is de 3e generatie Kuiper (Jari) actief binnen de organisatie. UC heeft alweer bijna 20 jaar een strategische uitvalsbasis in Polen Kamienica waar Pawel Sojda de Branch Director is. Vanuit beide landen legt men de lat hoog met datagedreven oplossingen en het standaardiseren van het eigen wagenpark. Met data uit een Business Intelligence systeem heeft UC Logistics & Forwarding real-time inzicht in de vloot. Hierdoor is het mogelijk onderweg te blijven anticiperen op veranderingen. De tien Actros trekkers met GigaSpace-cabine worden ingezet voor het internationaal transport tussen Europese luchthavens en de vier trekkers met BigSpace-cabine worden vooral ingezet in de Benelux. Alle lowliners zijn geschikt voor het transport van volumineuze goederen in mega-opleggers met een binnenhoogte tot drie meter zoals gebruikelijk in de luchtvrachtsector. Door te kiezen voor uniformiteit in de configuraties van de Actros, beschikt UC over een multifunctioneel wagenpark waarin voertuigen uitwisselbaar zijn. Tevens standaard is de zwaardere maar toch ook zuinige motor, de lange lijst aan opties voor extra chauffeurscomfort en het uitgebreide pakket aan veiligheidssystemen. Met de drie orders in de afgelopen tweeënhalf jaar leverde GomesTrucks in totaal 41 Actros trucks volgens de ’UC-standaard’ aan de Amsterdamse transporteur.
Werkplaats als succesfactor
UC heeft goede afspraken met GomesTrucks gemaakt over de naleving van het Reparatie & Onderhoudscontract. De Actros trucks zijn uitgerust met Mercedes-Benz Uptime, een telematicasysteem waarmee de trucks op afstand gevolgd worden en diagnoses worden gesteld nog vóór er problemen ontstaan. Hierdoor is onderhoud voor GomesTrucks beter te plannen en kunnen onderdelen tijdig worden besteld. John Wechgelaar, CSP Manager Aalsmeer: “Onlangs zag ik dat een NOx sensor van een truck in Duitsland het zou gaan begeven. Ik heb samen met Daimler gekeken welke truckdealer op de route het onderdeel op voorraad had. Zo hebben we met Uptime ongeplande stilstand voorkomen. Ik heb sowieso de afspraak met UC dat we hier elke dag een aantal uur voor hen in de werkplaats beschikbaar hebben. Dagelijks is er wel vijf tot tien keer contact met de transporteur of andersom. Ik denk dat het succes van onze samenwerking schuilt in het adequaat handelen. Dus, dingen niet op z’n beloop laten en duidelijk blijven communiceren. Ook als dat niet altijd het antwoord is waar men op hoopt.“ De nauwe samenwerking verdient ook volgens Jari Kuiper een compliment. Kuiper: “Ik geloof echt in de kracht van de vooruitgang en daarin is samenwerken met specialisten cruciaal. De uniformiteit van het wagenpark in combinatie met de kennis en toewijding van John en zijn team blijken in de praktijk echt een winnende formule.“
Fotobijschrift v.l.n.r.: Martin Kuiper jr., Pawel Sojda en Jari Kuiper